Barion Pixel
Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információkat talál ezzel kapcsolatban az Adatvédelmi nyilatkozatunkban talál!
Kategóriák

Színtervezés a gyakorlatban

Színtervezés a gyakorlatban
Ahogyan az előző részben ígértem, most megmutatom hogyan tudod a színköröket felhasználni az ékszerek tervezéséhez.
Nem biztos, hogy elsőre gyorsan és könnyen fog menni, de idővel belejössz majd és már fejben össze tudod majd állítani a színeket.

A tervezéshez nagy segítség lesz a komplementer és az osztott komplementer színskálánk, illetve a pasztellos árnyalatokat is tartalmazó színkör. Ha fém alkatrészeket is használunk, akkor azok színe megadja a fő irányvonalat. Ugyanis az ezüst, antikolt ezüst, platina színekhez jobban mennek a hidegebb színek, míg a bronzhoz, vörösrézhez, aranyhoz jobban mennek a melegebb színek. Ezek nem kőbe vésett szabályok, lehet nyugodtan kísérletezni, de nagy általánosságban elmondhatóak, hogy ezek a fő irányok.

Érdemes azt is átgondolni, hogy milyen ékszert szeretnénk, milyen hatást váltson ki?

Legyen vidám, színes? Akkor érdemes több és élénk színt használni
Legyen finom és visszafogott? Akkor a pasztellosabb árnyalatok között érdemes keresgélni.
Legyen ragyogó és glamúros? Akkor az erősebb színeket kombináljuk fémes színekkel.
Legyen inkább monokróm? Akkor egy szín összes árnyalatát plusz a fehéret válasszuk!

Úgy vettem észre, hogy egy ékszer akkor lesz nagyon ízléstelen és egyáltalán nem esztétikus (és most itt tekintsünk el attól, hogy technikailag hogyan van kivitelezve, tegyük fel, hogy az rendben van), ha túl sok az erős szín. Mire is gondolok? Megvan a tökéletes színkombináció, a színkörből kiválasztva, komplementer színek. Legyen pl a sárga és az ibolya, mert megtetszett ez a két szín és úgy gondolom, hogy jól mutatnak együtt! Kiválasztom az ilyen színű gyöngyöket, egyenlő mennyiségben és fűzök belőle egy karkötőt és amikor készen vagyok, azt veszem észre, hogy ez baromi rikító és nagyon sok! Nyilván, mert mindkét szín erős és elvonják egymásról a figyelmet! Na de hogyan lesz ebből esztétikus karkötő? Nagyon egyszerű! Kijelölöm az egyik színt, hogy ő lesz a fő színem úgymond, legyen ez most az ibolya, belőle kevesebbet használok, míg a sárgának egy pasztellosabb árnyalatát fogom használni, abból viszont sokkal többet. Rögtön jobban mutat a kettő együtt, a sárga nem vonja el a figyelmet a liláról, hanem szépen kiegészíti. Ez nagy segítség lehet pl gyöngyfűzésnél is, van egy pasztellosabb háttér szín, és ebből emelkedik ki a minta 1 fő színnel és akár több mellék színnel is.

Ha nem csak gyöngyökkel dolgozunk, hanem fém alkatrészekkel is, ahol a gyöngyök csak kiegészítők, akkor ott jobban elviselik egymást az erős színek egymás mellett, de csak minimális mennyiségben. A fém alkatrészek ugyanis tompítanak rajtuk és megtörik a gyöngyök sorát. Ha több gyöngyöt szeretnénk használni, akkor viszont érdemes az előzőekben leírtat követni és egy fő színt választani. Erre jó példa az alábbi medál is, tervezéskor a sárgát túl harsogónak találtam és lecseréltem egy világosabb, méz árnyalatra az ibolya mellé.

Ibolya és pasztell sárga gyöngyök bronz alkatrészekkel

Na de mi van akkor, ha pl. üveglencsés medállal dolgozunk és a lencse mintája már adott? Ekkor van a legegyszerűbb dolgunk szerintem! Ugyanis nincsen más dolgunk, mint megnézni a lencsén milyen színek vannak és milyen arányban és ezeket a színeket átvinni a gyöngyökre. Pl a lencse színei a krém, a menta és fekete. A krém színből van a legtöbb, a menta a fő szín, amit egy kis fekete egészít ki. Akkor a gyöngyöket a következőképpen választjuk ki: a nagyobb gyöngyök menta színűek, ezekből kevesebb lesz, a kisebbek krém színűek, ezekből sok lesz és a feketéből lesz pár szem itt-ott elszórva. Ilyenkor nem igazán kell foglalkoznunk a színskálával, mert az adott kép színeihez kell alkalmazkodnunk.

Végül pedig jöjjön pár tipp!

-A fekete általában minden színhez jól megy, viszont vigyázzunk a használatával, mert a túl sok fekete használata elnyomhatja a fő színünket!
-A fémes színek szinte bármilyen színhez jól mennek, de csak keveset használjuk, kiemelve a fő színünket!
-Bár azt mondják a fehér mindenhez megy, ékszereknél én épp az ellenkezőjét tapasztalom, sok esetben a fehér helyett jobb választás a kiegészítő szín legpasztellosabb árnyalata vagy az átlátszó gyöngy!
-Ha elsőre nem áll össze a színharmónia, akkor próbálkozzunk a színek pasztellosabb árnyalataival, vagy próbálkozzunk meg az osztott komplementer színekkel!
-Ha végképp nem sikerül a tökéletes színösszeállítás megtalálása, akkor tegyük félre pihenni a projektet, friss szemmel jobb ötleteink lesznek!
-Ne féljünk az elsőre furcsa vagy nekünk idegen színösszeállításoktól, nagyon jó dolgok sülhetnek ki belőle! (mondja ezt az, aki legszívesebben minden hónapban türkiz ékszerkészítési leírásokat tenne fel a blogba! :) van még mit tanulni... :))

Remélem hasznosnak tartottátok ezt a mini sorozatot, én nagyon élveztem az elkészítését! :)

Hajrá lányok, csodás ékszerekre fel! :)

 

Tartalomhoz tartozó címkék: hír Blog
blog comments powered by Disqus